Tuesday, April 13, 2010

Negeri Juara Piala FA

Akhirnya Piala FA menjelajah je Negeri Sembilan selapas satu perlawanan yang menarik di Stadium Nasional Bukit Jalil. Apa yang menarik ialah semua pemain yang beraksi adalah anak tempatan Malaysia. 

Walaupun pada pandangan aku permainan sebahagiannya dikuasai oleh Kedah khususnya pada masa tambahan tetapi ketumpulan penjaring gol dapat dirasai berbanding beberapa percubaan mendebarkan oleh pasukan Negeri Sembilan. 

Walaupun tewas, sebagai penyokong tidaklah rasa begitu keciwa kerana kesemua pemain telah bermain bersungguh-sungguh. Hanya nasib tidak menyebelahi mereka. Puas juga tengok bagaimana pemain dapat membuat hantaran-hantaran yang sebahagiannya tepat dan kesungguhan merampas bola dari kaki lawan. Memanglah aku tidak dapat nak bandingkan dengan pemain-pemain Liga luar negara sebab tak pernah pun tengok perlawanan-perlawanan sama ada EPL, Serie A dan sebagainya. Malah Manchester United, Liverpool, Chelsea atau Arsenal pun setakat tahu begitu sahaja. Tak ada pun mana-mana pasukan bolasepak luar negara yang menjadi sanjungan aku. 

Walaupun Loose Cannon dalam blognya memberikan rating yang rendah kepada pemain Kedah, aku tetap berpuas hati dengan persembahan mereka pada malam itu. Kepada pemain Hijau Kuning, syabas kerana mampu bertahan hingga masa tambahan dan keputusan terpaksa dibuat melalui sepakan penalti hingga ke sudden death.

No comments:

AFFILIATE

Powered By Blogger